Türkiye'nin 3 Yıldır en çok tercih ettiği ve güvendiği Sosyal Medya Hizmetleri Ajansı Takipcim.com.tr' ye Hoşgeldin -  +902129637989 | destek@takipcim.com.tr

YouTube uygulamasının özellikleri

YouTube uygulamasının özellikleri
İçindekiler

    YouTube uygulamasının özellikleri YouTube’u daha iyi kullanmak adına önemli bir durum olmakta. Kullanıcılar bu özellikleri bilmeli. Bundan dolayı bu konuda YouTube kullanıcıları için hem faydalı olabilecek hem de avantajlı pek çok özellikten bahsedeceğiz.

    YouTube uygulamasının özellikleri

    Öncelikle YouTube uygulaması hakkında birkaç bilgi verelim. YouTube uygulaması, video izleme platformu olarak karşımıza çıkıyor. 2005 yılında kurulan ve 2006 yılında Google tarafından satın alınan YouTube, 2010’lu yıllardan sonra reklam kazanma sistemini duyurdu. Reklamlardan gelir elde etme mümkün hale gelince pek çok YouTuber para kazanmaya başladı. Günümüzde YouTube’un kitlesi artmaya devam ediyor.

    Video özellikleri

    YouTube’un en önemli özellikleri arasında video özellikleri yer alıyor. Çünkü video izleme platformun ana özelliklerinden birisi olmakta. Kullanıcı ana sayfaya girdiğinde YouTube videolarına rastlıyor. Önerilen videolar incelendiğinde üst kısımda video kapağı ve alt kısımda video başlığı yer alıyor. Başlığın alt kısmında kanal adı, altında görüntülenme ve yüklenmenin ardından ne kadar zaman geçtiği yer alıyor.

    Bir video başlatıldığında o videonun alt kısmında ise beğeni ve yorumlar bulunuyor. İnternet kullanıcısı isterse videoyu beğenebilir veya beğenmeyebilir. Bunun yanı sıra videoyu kendi oynatma listesine kaydedebilir veya başka platformlarda paylaşabilir. Videonun alt kısmında toplam görüntülenme, yükleme tarihi ve açıklama kısmı da yer alıyor. İnternet kullanıcıları isteğe bağlı olarak videoyu bildirebiliyor veya kanala abone olabiliyor. Videonun en alt kısmında yorumlar yer almakta. Bu kısımdan yorum yapmak ve diğer yorumları okumak mümkün.

    Gelir elde etme modelleri

    YouTube’da gelir elde etmek isteyen bir kullanıcı öncelikle YouTube web sitesinde yer alan sağ üst köşeden profiline tıklamalı ve bu köşeden YouTube Studio alanına girmeli. Stüdyonun sol sekmesinde “Para Kazanma” kısmı yer alıyor. Eğer ki kullanıcının kanalı son 12 ay içerisinde gerekli kriterleri karşılıyor ise para kazanmayı açmak mümkün olmakta.

    Güncel kriterlere göre bir kanalın reklam alabilmesi için son 12 ay içerisinde 1.000 aboneye sahip olması ve 4.000 izlenme saatine ulaşması gerekiyor. Eskiden YouTube’da gelir elde etmek için herhangi bir şart bulunmuyordu. Tek şart kanalın uygun olmasıydı. Yeni alınan tedbirler ve reklam verenlerin şikayetleri doğrultusunda bu şekilde bir karar alındı.

    YouTube’da pek çok gelir modeli bulunuyor. Bunlardan en popüler olanı reklamlardan gelir elde etmek. Bir diğeri ise katıl butonu ile kullanılan üyelik sistemi. İzleyiciler kanala katılarak o kanala maddi anlamda destek sağlayabiliyor ve özel içeriklere ulaşabiliyor. Bunun yanı sıra canlı yayın sohbet sistemleri, ürün rafı sistemi ve bunun gibi pek çok gelir modeli YouTube tarafından kullanıcılara sunuluyor.

    Yönetim paneli özellikleri

    YouTube uygulamasının özellikleri arasında panel sistemi yer alıyor. YouTube Stüdyo, bir YouTuber için önemli bir alan. Çünkü kendisi YouTube kanalını buradan yönetir. YouTube Stüdyo’da en başta kontrol paneli yer alıyor. Kontrol paneli, kanal hakkında özet bilgiler içerir. Örneğin kanalın son canlı yayın performansı, son paylaşılan videosu, son 1 aylık grafiği ve en iyi videoları gibi detaylar bu panelde yer alıyor. Kullanıcılar yapılan son yorumları ve stüdyo yeniliklerine de bu ekrandan ulaşıyor.

    Stüdyoda yer alan bir diğer sekme içerik sekmesi olarak yer alıyor. İçerik sekmesinde yüklenen videolar ve canlı yayınlar yer almakta. Burada kullanıcılar yükledikleri ve çektikleri içeriklere ulaşabiliyor. İçeriklerin ne kadar izlendiği, hangi tarihte yüklendiği, görünürlük, telif hakkı talebi, yaş kısıtlaması, beğenme durumu, yorum sayısı gibi pek çok kriter bu sayfada yer alıyor.

    YouTube’da yer alan bir diğer sekme oynatma listesi olarak yer alıyor. Bu listede YouTube kullanıcısının hazırladığı oynatma listeleri bulunur. Yeni oynatma listesi oluşturma da buradan yapılır. Kanal analizi de bir diğer sekme olarak yer alıyor. Bu sekmenin amacı YouTube kanalının ne durumda olduğu ve nasıl gelişme kaydettiğinin anlaşılmasıdır.

    Kanal yorumları kısmında kanalın videolarına yapılan yorumlar yer alırken kanal altyazıları kısmında kanaldaki bir videoya eklenen altyazılar bulunuyor.

    Telif hakkı kısmı ise kanal sahiplerinin dikkat etmesi gereken önemli bir durum. Herkes YouTube’da video paylaşırken özgün içerik üretmesi gerekir. Eğer bir videonun telif hakları videoyu paylaşmaya izin vermiyor ise kanal sahibinin bu videoyu paylaşma hakkı bulunmaz. Bu sekmede eğer ki kanal içerisinde yer alan bir video başka kanalda paylaşıldıysa video kaldırma isteği göndermek için atılır.

    Özelleştirme sekmesi kanalda bazı değişikliklerin yapılmasına imkan tanırken ses kitaplığı ile birlikte kullanıcı ücretsiz müzik ve ses efekti bulabilir. Bu sayede kendi özgün videosunda bu kitaplıktan yararlanabilir.

    Abonelik ve üyelik sistemi

    YouTube’un en popüler sistemlerinden birisi de abonelik sistemi olmaktadır. Abonelik sistemi, bir kanala abone olarak o kanalın takip edilmesini sağlar. Bir kanala abone olunca o kanal ile ilgili içerikler daha fazla ana sayfada görünür. Aynı şekilde bir kanala abone olduktan sonra o kanal ile ilgili bildirimleri almak için bir seçenek bulunur. Abonelik sistemi tamamen ücretsiz çalışır. Yada ücretli olarak youtube abone satın alabilirsiniz.

    YouTube’a son zamanlarda gelen bir diğer özellik üyelik sistemidir. Bu sistem ile birlikte kullanıcılar istedikleri kanala destek vererek o kanalın özel içeriklerine ulaşmaya hak kazanabilir. Üyelik sistemi ile birlikte YouTuber olanlar ek gelir imkanı sağlıyor.

    Topluluk özellikleri

    YouTube uygulamasının özellikleri arasında yer alan topluluk sistemi, topluluğun bir araya gelmesi ve beraber vakit geçirmesi için ideal bir ortam sunuyor. Bir kanalda yer alan topluluk sekmesi, o kanalın yaptığı yazılı paylaşımları içerir. Özellikle kanal sahiplerinin bilgi vermek amacıyla kullandığı bu sistem, pek çok kanal takipçisini bilgilendirmeyi hedefliyor. Topluluğun yanı sıra tartışma sekmesi de yer alıyor. Bu sekme kanal hakkında kullanıcılar tarafından tartışmaların yapılmasına olanak tanıyor.

    Oynatma listesi özellikleri

    YouTube kullanıcılarının en önemli avantajlarından birisi bir videoyu oynatma listesine ekleyebilmektir. Kullanıcı eğer ki o videoyu beğendiyse ve kaydetmek istiyor ise oluşturduğu bir oynatma listesine ekleyerek o videoyu kaybetmez ve istediği zaman tekrar inceleyebilir. İster kendi kanalındaki videolar için olsun ister diğer kanaldaki videolar için olsun bu sistemden yararlanmak mümkün. Bu sistem hem gizli hem de herkese açık şekilde kullanılabiliyor.

    YouTube’un diğer uygulamaları

    YouTube’un birçok uygulaması bulunuyor. Bu uygulamalardan birisi YouTube TV olarak yer alıyor. Bu uygulamanın amacı YouTube’un televizyon kanallarını kaliteli bir şekilde izleyebilmek. Bir diğer YouTube uygulaması YouTube Music olarak bulunuyor. Bu uygulama müzik dinlemek için birebir. Spotify’e rakip olan YouTube Music, büyük bir kütüphaneye sahip. YouTube Kids ise çocuklara özel içeriklerin yer aldığı bir hizmet sunuyor. Bunun yanı sıra Sanatçılar için YouTube ve İçerik Üretici Akademisi uygulaması bulunuyor.

    Trend sistemi özellikleri

    YouTube uygulamasının özellikleri arasında yer alan trend sistemi, YouTube’da kısa sürede popüler olan içerikleri barındırıyor. Müzik, oyun, haber ve film olarak 4 kategoriye ayrılan bu sayfada isteyen kullanıcılar ana sekmeyi inceleyerek trend olan içerikleri keşfedebiliyor.

    Son Güncelleme: 08 Şubat 2021

    Önceki

    Sosyal medyada başarının sırrı

    Sonraki

    Twitch özellikleri ile kanalı güçlendirmek

    Yorum Yap
    Haydi! Hizmetimizi yorumla. Bu sayede diğer müşterilere de hizmetimizi anlatmış olup, yardımcı olmuş olursun :)
    Case
    subscibe
    İstanbul’dan bir kişi
    100 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 5 Dakika önce.

    Aydından’dan bir kişi
    1000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 10 Dakika önce.

    İstanbuldan’dan bir kişi
    1000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 2 Dakika önce.

    Bursa’dan bir kişi
    1000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 15 Dakika önce.

    Ankara’dan bir kişi
    2000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 1 Dakika önce.

    Ortaca’dan bir kişi
    250 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 3 Dakika önce.

    Payas’dan bir kişi
    500 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 4 Dakika önce.

    Ordu’dan bir kişi
    5000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 11 Dakika önce.

    Edirne’den bir kişi
    5000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 2 Dakika önce.

    Çanakkale’den bir kişi
    10000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 1 Dakika önce.

    İzmir’den bir kişi
    2000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 3 Dakika önce.

    Denizli’den bir kişi
    2000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 2 Dakika önce.

    Bursa’dan bir kişi
    1000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 10 Dakika önce.

    Artvin’den bir kişi
    10000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 15 Dakika önce.

    Hakkari’den bir kişi
    1000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 2 Dakika önce.

    Aydın’dan bir kişi
    5000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 5 Dakika önce.

    İzmit’den bir kişi
    2000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 15 Dakika önce.

    Kars’dan bir kişi
    5000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 10 Dakika önce.

    Kocaeli’den bir kişi
    1000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 5 Dakika önce.

    Fethiye’den bir kişi
    2000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 12 Dakika önce.

    Antalya’dan bir kişi
    2000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 9 Dakika önce.