Türkiye'nin 3 Yıldır en çok tercih ettiği ve güvendiği Sosyal Medya Hizmetleri Ajansı Takipcim.com.tr' ye Hoşgeldin -  +902129637989 | destek@takipcim.com.tr

YouTube SEO kuralları yükselmeyi sağlıyor

YouTube SEO kuralları yükselmeyi sağlıyor
İçindekiler

    YouTube SEO kuralları yükselmeyi sağlayan etkenler arasında bulunuyor. Bu konuda YouTube SEO kurallarını açıklayacağız.

    Kullanıcılar YouTube abone veya beğeni hizmeti aldıklarında bu hizmetten daha iyi faydalanmak için YouTube SEO kurallarını da en iyi şekilde yapmalı. YouTube SEO kuralları ne kadar başarılı olursa hizmet de o kadar kaliteli bir şekilde gerçekleşir. Müşteri hizmetten en iyi şekilde yararlanmak için birçok detaya dikkat etmelidir.

    YouTube SEO kuralları

    Google arama motoru, günümüzde en popüler arama motorlarından birisi olarak yer alıyor. Pek çok kullanıcı Google’ın arama motorundan faydalanarak kendi web sitesini ön plana çıkarmaya çalışıyor. Google SEO yani arama motoru optimizasyonu bu durumda en önemli faktör olmaktadır.

    YouTube’da da durum bu şekilde işlemektedir. Çünkü YouTube günümüzün en çok ziyaret edilen ve en çok kullanıcıya sahip video paylaşım platformu. Bundan dolayı YouTube’da hem aramada hem de önerilen kısımda daha çok ön plana çıkmak için bazı optimizasyon çalışmalarının kullanıcı tarafından yapılması gerekiyor.

    İlgi çekici bir video çekmek

    YouTube kullanıcılarının video çekerken kullanıcıların ilgisini çekecek bir şekilde video hazırlamaları gerekiyor. Video kullanıcıları ne kadar etkilerse o kadar ön plana çıkmaktadır. Örneğin bir videonun izlenme sayısı yükseldiğinde ve etkileşimi arttığında o video önerilen videolar arasında daha fazla ön plana çıkıyor. Algoritma genel olarak bu şekilde işliyor. Kullanıcılar video paylaşımı yaparken bu gibi detaylara özen göstermelidir.

    Video içerisinde abone olmaya teşvik etmek

    YouTube SEO kuralları kapsamında kullanıcılar teşvik de sağlamalıdır. Video çeken kullanıcılar video içerisinde kullanıcıları harekete geçirerek abone sayısında artış yapabilir, izlenme sayısını yükseltebilir. Özellikle videonun başında bunu yapmak daha çok kullanıcının bu teşvike denk gelmesini sağlıyor.

    Video düzenlemesini en iyi şekilde yapmak

    Vide her ne kadar kaliteli olsa da, yüksek çözünürlüğe sahip olsa da veya harika bir akıcılık ile çekilse de bazı kullanıcılar eğlenceli veya daha güzel montaj ile yapılan videoları izlemeyi tercih edebiliyor. Videonun renk düzeni, efektleri, ses efektleri ve müzikleri gibi çeşitli düzenlemeler bir video kurgu uygulaması ile yapılmalıdır. Adobe Premiere Pro, Adobe After Effects, Camtasia Studio ve Sony Vegas Pro gibi yazılımlar video kurgu alanında profesyonel yazılımlar kabul ediliyor.

    Video yüklenirken başlık ve görsele dikkat etmek

    YouTube SEO kuralları konusunda bilinmesi gereken bir diğer detay video yüklenirken başlık ve video kapağının önemi olarak yer alıyor. Bir videonun en önemli yeri önerilen videolarda veya aramada görünen kısmı. Videonun başarılı olabilmesi için en çok video başlığı ve videonun kapağına dikkat edilmesi gerekiyor. Çünkü bir video paylaşıldığında kullanıcılar bu iki kritere ön planda olduğu için daha çok dikkat ediyor.

    Örneğin bir kullanıcı YouTube’a girdiğinde önerilen videolar arasında başlığı ve video kapağı ilgi çekici olan ve kendisinin seveceği bir içerik gördüğünde hemen bu içeriğe girmek ister. Bundan dolayı video yüklerken videonun düzenleme kısmında başlık ilgi çekici ve doğru bir şekilde yazılmalı, video kapağı ise Adobe Photoshop gibi bir düzenleme aracı ile kullanıcıları çekecek şekilde düzenlenmelidir. Başlığın yanı sıra video kapağı da pek çok kullanıcının ilgisini çeken bir durum.

    Video yüklenirken düzenlemeleri doğru yapmak

    Video yükleme ekranında video başlığı ve video kapağı en önemli düzenlemeler olsa da bazı aramalarda ve önerilen videolar arasında daha fazla ön plana çıkmak için YouTube algoritmasına daha çok hakim olmak gerekiyor. YouTube’da ön plana çıkmak için o videonun en iyi şekilde düzenlenmesi önemli bir detay.

    YouTube’a video yüklerken gelen ekranda video için pek çok bilgi verilebiliyor. Örneğin video açıklaması yazarak videonun ne ile ilgili olduğu anlatılabilir, video etiketleri eklenerek videonun aramada daha fazla öne çıkması sağlanabilir.

    Bunun yanı sıra eğer bir oyun videosu çekiliyor ise videonun oyunlar arasında görünmesi için videonun oyun kategorisine eklenmesi ve hangi oyun çekildiğinin belirtilmesi gerekiyor. Bu da popülerlik açısından önemli bir durum.

    Video düzenleme ekranında yer alan oynatma listesi, videoların düzenini sağlamaktadır. Özellikle kullanıcılar kanala girdiğinde oynatma listelerini inceleyebilir. Oynatma listelerini düzenlemek ve videoları bu listelere göre ayırmak içerik üreticiliği başarısını daha da arttırabiliyor.

    Videoya kartlar eklemek

    YouTube videosunun sonuna eklenen video veya oynatma listesi kartları, o videonun yanı sıra diğer videoların da izlenmesi gerektiğini gösteriyor. Yani kısacası video kartları ile video sonunda kullanıcılara kanal içerisinde yer alan diğer videoların önerilmesi sağlanıyor.

    Bu durumun sağladığı en önemli avantaj kullanıcının kanal içerisinde gezinme süresinin artması ve daha çok video izlemesidir. İzleyici, kanalda paylaşılan bir videoyu video sonunda görerek o videoya da gitmek isteyebilir. İzleyici o videodan çıktıktan sonra diğer kanal videosunu da izleyerek kanal sahibinin daha çok öne çıkmasını sağlar.

    YouTube bu gibi çeşitli özellikler ile kanal sahiplerine daha çok özellik sunuyor ve kanallarının daha çok yükselmesi konusunda çalışmalar yapıyor. Geriye kalan YouTube kullanıcısının bu gibi detaylara dikkat edip bu fırsatlardan yararlanması olmakta.

    Videoyu diğer dillere çevirmek

    Özellikle Türkçe ağırlıklı olmayan videolar için videonun diğer dillere çevrilmesi o videonun daha başarılı olmasını sağlayabiliyor. Örneğin yalnızca eğlenceli hayvanların olduğu bir video var ve video başlığı Türkçe. Eğer video başlığı diğer dillere çevrilir ise yabancı kaynaklarda görülme olasılığı artar ve daha fazla etkileşim alabilir. Eğer yabancı abone satın almak istiyorsanız doğru adrestesiniz.

    YouTube SEO kuralları kapsamında kullanıcılar Türkçe konuşmalar içeren videolara altyazı ekleyerek o videoların da diğer dillere çevrilmesini sağlayabilir. Özellikle İngilizce dilini kullanmak o videonun başarısında ciddi bir artış sağlayacaktır.

    Videoda marka bilinci oluşturmak

    Videonun sağ alt köşesinde görünen logo, marka bilinci anlamına geliyor. YouTube’da panel üzerinden eklenen bu özellik, gösterilen bir logo ile kanalın daha fazla aboneye sahip olmasını ve daha çok izlenmesini sağlamak için yer alıyor.

    Kullanıcılar ister videonun tamamında ister belirli bir kısmında marka bilinci oluşturarak daha fazla aboneye sahip olmaya çalışabilir, kanalın izlenme sayısını yükseltmek için uğraşabilir.

    YouTube’un tarihi

    YouTube, 2005 yılında 3 genç tarafından kuruldu. Şubat ayında kurulan platform Nisan ayına kadar birçok testten geçti ve Nisan ayında platformun ilk videosu yayınlandı. Önceleri pek popüler olmayan YouTube, ilerleyen zamanlarda amatör video paylaşımı yapanların desteğiyle popüler bir mecra haline dönüştü.

    Google o aralar video paylaşım platformu geliştiriyordu. Kendi video paylaşımı platformunda başarılı olamayan Google, YouTube’u satın alma kararı aldı. YouTube, günümüzde Alphabet çatısı altında dünyanın en büyük video paylaşım sitesi olarak hizmetine devam ediyor.

    YouTube 2000’li yıllarda yalnızca video yükleme platformu olsa da günümüzde gelir elde etmenin mümkün olduğu bir yer haline gelmiş bulunuyor. YouTube SEO kuralları da özellikle 2012-2013 yılları sonrasında popüler hale geldi. Çünkü bu zamanlarda YouTube’da gelir modeli ortaya çıktı. Bu da kullanıcıların platforma akın etmesini sağladı.

    Son Güncelleme: 09 Ocak 2021

    Önceki

    Sosyal Medya'da Takipçi Artırarak Para Kazanmak

    Sonraki

    Facebook'un girişim tarihi

    Yorum Yap
    Haydi! Hizmetimizi yorumla. Bu sayede diğer müşterilere de hizmetimizi anlatmış olup, yardımcı olmuş olursun :)
    Case
    subscibe
    İstanbul’dan bir kişi
    100 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 5 Dakika önce.

    Aydından’dan bir kişi
    1000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 10 Dakika önce.

    İstanbuldan’dan bir kişi
    1000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 2 Dakika önce.

    Bursa’dan bir kişi
    1000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 15 Dakika önce.

    Ankara’dan bir kişi
    2000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 1 Dakika önce.

    Ortaca’dan bir kişi
    250 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 3 Dakika önce.

    Payas’dan bir kişi
    500 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 4 Dakika önce.

    Ordu’dan bir kişi
    5000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 11 Dakika önce.

    Edirne’den bir kişi
    5000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 2 Dakika önce.

    Çanakkale’den bir kişi
    10000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 1 Dakika önce.

    İzmir’den bir kişi
    2000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 3 Dakika önce.

    Denizli’den bir kişi
    2000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 2 Dakika önce.

    Bursa’dan bir kişi
    1000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 10 Dakika önce.

    Artvin’den bir kişi
    10000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 15 Dakika önce.

    Hakkari’den bir kişi
    1000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 2 Dakika önce.

    Aydın’dan bir kişi
    5000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 5 Dakika önce.

    İzmit’den bir kişi
    2000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 15 Dakika önce.

    Kars’dan bir kişi
    5000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 10 Dakika önce.

    Kocaeli’den bir kişi
    1000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 5 Dakika önce.

    Fethiye’den bir kişi
    2000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 12 Dakika önce.

    Antalya’dan bir kişi
    2000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 9 Dakika önce.