Türkiye'nin 3 Yıldır en çok tercih ettiği ve güvendiği Sosyal Medya Hizmetleri Ajansı Takipcim.com.tr' ye Hoşgeldin -  +902129637989 | destek@takipcim.com.tr

Youtube İçerik Hazırlama Rehberi

Youtube İçerik Hazırlama Rehberi
İçindekiler

    2020 senesinde başlayıp 2021 senesinde de devam eden pandemi dönemi insanların Youtube ile çok daha fazla vakit geçirmesine sebep oldu. İzlenme sayılarında çok ciddi bir artış meydana gelirken bu durum markaların da dikkatini çekmiş durumda.

    Youtube üzerinden e-ticaret adına adımlar atan markalar her zaman yüksek izlenme sayılarına ulaşabilen ve abone sayısı yüksek olan kullanıcılara yöneliyorlar. Youtube’u bir iş alanı haline getirmek ve içerikler hazırlayarak gelir elde etmek isteyen kişilerin dikkat etmesi gereken çok sayıda etmen var.

    Youtube’da milyonlarca izlenen videolara sahip olmayı hedefliyorsanız Youtube içerik hazırlama rehberi konusunda bilgi sahibi olmanız ve atacağınız adımları çok öncesinden planlamanız gerekiyor.

    İçerik hazırlama rehberinin 5 farklı aşaması yer almakta. Bu aşamaların tamamında başarılı olursanız yükleyeceğiniz videoların çok sayıda kişiye ulaşması daha kolay olacaktır. Dikkat edilmesi gereken aşamalar;

    • İçerik fikirleri ve planlama,

    • Ekipmanların hazırlanması,

    • Kanal ayarlarının yapılması,

    • Video giriş ve çıkış ayarlarının yapılması,

    • Videonun ayarları ve son detaylar, olarak sıralanmaktadır.

    İçerik Fikirleri ve Planlama Aşaması

    İyi bir Youtube yayıncısı olabilmek için en önemli etmenlerin başında hazırlanan içeriklerin doğru seçilmesi gerekiyor. İçeriklerin belirlenmesi ve uygulanması aşamasında hayal gücünüzün ön planda olması gerekli. Özgün ve ilgi çekici bir içerik bulduğunuzda bunu kullanabilirsiniz. İnsanların hiç görmedikleri içerikler son derece ilgi çekici olabilir.

    İçeriklerin her zaman özgün olmasına gerek olmaz. Daha önce kullanılmış olan içeriklerin değiştirilmesi ya da iki farklı içeriğin bir araya getirilmesi gibi seçenekler de bulunmaktadır. Doğru bir kombin yapabilmek adına geçmiş dönemdeki en popüler içerikler incelenerek fikir edinmek mümkün olur.

    İçeriklerin oluşturulması aşamasında dikkat edilmesi gerekenler konusunda özel olarak hazırlanan yazıları da incelemeniz faydalı olacaktır. Bugüne kadar yayınlanan ve milyonlarca kişinin izlediği içeriklerin birçok ortak noktası bulunur. Bu ortak noktalar konusunda yapılan Youtube içerik hazırlama rehberi inceleyip bundan faydalanabilirsiniz.

    İçeriklerinizin hedef kitlenize en iyi şekilde hitap etmesi çok önemlidir. Eğer hedef kitlenizi geliştirmek istiyorsanız bu yönde farklı içerikleri hazırlayarak diğer bir yaş ya da cinsiyet grubunun dikkatini çekebilirsiniz.

    Ekipmanların Hazırlanma Aşaması

    Akıllı telefon teknolojisinin gelişmesi ile birlikte artık video ve fotoğraf çekimleri için ekstra cihazlara ihtiyaç duyuluyor. Akıllı telefonlar harika videolar ve fotoğraflar çekmek için yeterli. Youtube yayıncısı olarak ciddi gelirler elde etmek istiyorsanız ilk olarak telefonunuzun kamerasını kullanabilirsiniz.

    Telefonların kameraları yeterli görüntü kalitesini sunabilir. Ancak ses kaydında sorunlar yaşamanız muhtemel. Sesinizi videolarda istediğiniz şekilde çıkmadığını fark edebilirsiniz. Ancak bu aşamada da ses kaydı için özel bir cihaz almanıza gerek yok. Sessiz bir ortamda ses kaydını yaptıktan sonra videonun üzerine bu ses kaydını ekleyebilirsiniz. Bu da içerikleri daha kaliteli hale getirmenin yollarından bir tanesi.

    Kanalınızın biraz ilerlemesi ile birlikte ekipmanları devreye sokmanız mümkün olacak. İlk etapta bir yaka mikrofonu ve kaliteli bir kamera alabilirsiniz. Görüntünün titrememesi ve sabitlenebilmesi Youtube içerik hazırlama rehberi içerisindeki en önemli tüyolardan bir tanesidir. Bunun için de tripot olarak da isimlendirilen kamera ayaklarının kullanılması gerekir. Böylece profesyonel ekipmanların ilk aşaması tamamlanmış olacaktır.

    Kanal Ayarlarının Yapılması

    Kanalınızın başarılı olmasını istiyorsanız kesinlikle kanal ayarlarını kusursuz bir hale getirmeniz gerekiyor. İlk etapta kanalınızın açıklama kısmında bilgilerinizi paylaşmanız gerekli. İnsanların sizlere ulaşabileceği sosyal medya platformlarının bu kısımda belirtilmesi gerekiyor.

    Kanalın görsel olarak da daha iyi bir hale getirilmesi gerekli. İncelediğiniz Youtube içerik hazırlama rehberi gibi birçok içerik resimlerle desteklenir. Youtube kanalınız için de güzel bir kapak resminizin olması gerekiyor. Özellikle kanalın formatına uygun, kendinizin de içerisinde yer aldığı bir kapak resmi tercih edebilirsiniz. Bu konuda profesyonel kişilerden yardım almanız son derece doğru bir karar olacaktır.

    Kanalınızın videolarının da düzenlenmesi gerekir. En önemli konulardan bir tanesi kanalınızın öne çıkan videosunu belirlemektedir. Kanalınızın öne çıkan bir videosu bulunur ve bu video kanala giriş yapan kişilerin karşısına ilk çıkacak olan videodur. Genel bir tanıtım videosu ya da en ilgi çekici videonuzu seçip bu kısımda kullanabilirsiniz. Kalan videoları da kategorilere ayırmanız ve bu şekilde izleyicilere kolaylık sağlamanız gerekiyor.

    Video Giriş ve Çıkış Ayarlarının Yapılması

    Videoların giriş ve çıkış kısımları çok büyük önem taşır. Bu kısımlar izleyicileri etkileyeceğiniz kısımlardır. Bu bölümler için belirli bir standart getirmeniz ve buna her videoda uymanız kurumsal bir görüntü ortaya çıkarırken insanları son derece memnun edecektir.

    Videoların giriş kısımlarında kendiniz özel bir video belirleyebilir ve tüm videoların başına bunu ekleyebilirsiniz. Dilerseniz videonun en can alıcı birkaç noktasını da giriş kısmına ekleyerek insanların videoyu izlemesini sağlayabileceksiniz. Giriş kısmında kullanabileceğiniz bir müzik ve logonuz olursa bu çok daha kaliteli bir görüntüyü ortaya çıkaracaktır.

    Videoların giriş kısımları kadar çıkış kısımları da önem arz eder. Videoların çıkış kısımlarında kendinize özel bir veda sözcüğü bulup devamlı olarak bunu kullanabilirsiniz. Bunun yanı sıra Youtube içerik hazırlama rehberi oluşturma amacımız olan abone sayısını arttırmak için bir açıklamaya yer verebilirsiniz.

    Videonun son birkaç saniyesinde kanalınızın diğer videolarının bağlantılarına yer vermek de alınabilecek olan en iyi kararlardan bir tanesi. Bu sayede diğer videoların da izlenme sayıları yükselecektir.

    Videoların Ayarlanması ve Son Detaylar

    Videoların yayına hazır hale gelmesi için son ayarların da tamamlanması gereklidir. Birçok kişiye göre bu detaylar Youtube içerik hazırlama rehberi içerisindeki en önemli kısmı oluşturur. Videoların süresi, başlığı, kapak fotoğrafı ve açıklamalar kısmını belirlemeniz gerekli. Bütün bu işlemler de video detayları olarak isimlendiriliyor.

    Videonun Süresi

    Videonun süresi çok büyük bir önem taşır. İnsanların videonuzu hangi amaçla izlediği süre üzerinde ayarlamalar yapmamız için bizlere fikir verecektir. Yalnızca 1-2 dakikalık ürün tanıtım videoları tercih edilebilirken 25-30 dakikalık eğitim videoları da kullanılabilir. Videonuzun içeriğini oluştururken bunu düşünerek hareket etmeniz gerekiyor.

    Videonun Başlığı

    Bildiğiniz üzere Google arama motorunun kendisine özel kuralları bulunur. Arama motorunda üst sıralarda yer almak için SEO çalışmalarının yapılması gerekir. Video başlıkları da Youtube içerisindeki SEO özelliklerine göre seçilir. Doğru anahtar kelimelere yer verilen videolar sayesinde aramalarda videonuz her zaman üst sıralarda yer alacaktır. Arama işlemleri sonrasında en üstte çıkan videolar doğal olarak izleyici sayısını etkilemektedir.

    Videonun Açıklama Kısmı

    Başlıklarda olduğu gibi açıklama kısmında da SEO doğrultusunda adımlar atılması önemlidir. Aranacak olan kelimelere açıklama kısmında yer verilirse videonun başarılı olma ihtimali yükselir. Bunun yanı sıra video içerisinde bulunan ürünlerin satış linkleri ya da videoda yardım alınan kişilerin sosyal medya hesapları da açıklama kısımlarından paylaşılabilir.

    Videonun Öne Çıkan Görseli

    Her videonun kendine özel bir görseli bulunmaktadır. Bunu videonun herhangi bir kısmında seçebilirsiniz. Ancak kaliteli ve ilgi çekici bir görsel istiyorsanız bu konuda profesyonel bir yardım almanız gerekiyor. Doğru yazı puntoları ve birkaç resmin bir araya getirilmesi ile muhteşem bir görsel elde edebilirsiniz.

     

    Profesyonel olarak verdiğimiz hizmetlerden Youtube abone satın al hizmeti ile trendlere çıkabilirsiniz.

    Son Güncelleme: 13 Mart 2021

    Önceki

    Youtube Abone Sayısı Arttırmak İçin Kullanılabilen 9 Farklı Yöntem

    Sonraki

    Instagram hikaye sistemi ve özellikleri

    Yorum Yap
    Haydi! Hizmetimizi yorumla. Bu sayede diğer müşterilere de hizmetimizi anlatmış olup, yardımcı olmuş olursun :)
    Case
    subscibe
    İstanbul’dan bir kişi
    100 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 5 Dakika önce.

    Aydından’dan bir kişi
    1000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 10 Dakika önce.

    İstanbuldan’dan bir kişi
    1000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 2 Dakika önce.

    Bursa’dan bir kişi
    1000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 15 Dakika önce.

    Ankara’dan bir kişi
    2000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 1 Dakika önce.

    Ortaca’dan bir kişi
    250 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 3 Dakika önce.

    Payas’dan bir kişi
    500 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 4 Dakika önce.

    Ordu’dan bir kişi
    5000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 11 Dakika önce.

    Edirne’den bir kişi
    5000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 2 Dakika önce.

    Çanakkale’den bir kişi
    10000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 1 Dakika önce.

    İzmir’den bir kişi
    2000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 3 Dakika önce.

    Denizli’den bir kişi
    2000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 2 Dakika önce.

    Bursa’dan bir kişi
    1000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 10 Dakika önce.

    Artvin’den bir kişi
    10000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 15 Dakika önce.

    Hakkari’den bir kişi
    1000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 2 Dakika önce.

    Aydın’dan bir kişi
    5000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 5 Dakika önce.

    İzmit’den bir kişi
    2000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 15 Dakika önce.

    Kars’dan bir kişi
    5000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 10 Dakika önce.

    Kocaeli’den bir kişi
    1000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 5 Dakika önce.

    Fethiye’den bir kişi
    2000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 12 Dakika önce.

    Antalya’dan bir kişi
    2000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 9 Dakika önce.