Türkiye'nin 3 Yıldır en çok tercih ettiği ve güvendiği Sosyal Medya Hizmetleri Ajansı Takipcim.com.tr' ye Hoşgeldin -  +902129637989 | destek@takipcim.com.tr

Sosyal medyada başarının sırrı

Sosyal medyada başarının sırrı
İçindekiler

    Sosyal medyada başarının sırrı merak edilen konular arasında yer alıyor. Özellikle de sosyal medya hesabı yönetmek isteyenler araştırıyor.

    Sosyal medya hesabı yönetmek ve bu hesabın daha çok başarıya ulaşması için yapılması gereken bazı seçenekler bulunuyor. Tabii ki bunların hepsini veya çoğunu uygulamak en iyisi fakat kullanıcı buradaki başlıkların dışında da kendine özgü fikirler üreterek daha çok gelişme sağlayabilir. Sosyal medyada başarılı olmak için pek çok yol bulunuyor, bu yollar bir sosyal medya sayfasını başarıya hızlı bir şekilde ulaştırabilir.

    Başarmak inanmanın yarısı

    Öncelikli olarak kullanıcı bir işe başlamadan önce o işi başaracağına inanmalı, bu konuda kendisini motive etmeli. Motivasyon için pek çok şey bulunuyor. Bunlardan birisi girişimci sözlerini okumak. Girişimcilerin sarf ettikleri birçok söz kişiyi olumlu yönde motive edebilir ve onun daha iyi başarı sağlamasında etkin bir rol oynayabilir.

    Başarmayı düşünen bir insan o işe daha iyi odaklanabilir, daha iyi bir çalışma sağlayabilir. Örneğin bir Instagram hesabı açmak isteyen ve hangi konuda sayfa yöneteceğini belirleyen bir kişi önce bu işi yapabileceğine inanmalı ve sonrasında bu iş için çalışmalara başlamalı. Bu sayede işe daha iyi bir şekilde motive olmak mümkün oluyor. Ardından başardıktan sonra sosyal medya'da takipçi artırarak para kazanmak yazısı ile para kazanabilirsiniz.

    Gerçekçi hedefler belirlemek

    Sosyal medyada başarının sırrı konusunda yapılması gereken bir diğer konu gerçekçi hedefler belirlemek, gerçekçi olmayan hedeflerden uzak durmak. Gerçekçi bir şekilde hedef belirlemek için öncelikle kaynaklar incelenmeli, diğer sosyal medya hesapları analiz edilmeli. En gerçekçi hedefi belirlemek ister büyük olsun ister küçük olsun kararlılık ile yürütülmesi açısından düzgün bir şekilde seçilmeli.

    Örnek vermek gerekirse oyun odaklı bir Instagram sayfası kuruluyor ise oyuncuların kitlesi hesaba katılarak bir hedef belirlenmeli. Örneğin takipçi hedefi 1 milyon, etkileşim hedefi ise günlük 100.000 olsun. Bu hedef bir kullanıcı için yeterince büyük olsa da başlangıç için yeterli bir hedef. Bir diğer konu başlığında yeni bir sayfanın 1 milyon takipçi hedefine nasıl ulaşacağından bahsettik.

    Hedefleri küçük tutmak

    Instagram, Facebook veya Twitter gibi pek çok sayfa yönetiminde büyük bir hedef belirledikten sonra bu hedefleri parçalara ayırmak gerekiyor. Büyük hedefleri bölmek ve bu hedeflere parça parça gitmek psikolojik açıdan daha fazla motive olmaya imkan sağlıyor. Eğer çok kitlesi olmayan bir sayfa yönetiliyor ise hedef buna göre belirlenmeli, kitlesi yüksek bir sayfa yönetiliyor ise hedef doğru bir şekilde seçilmeli.

    Örnek vermek gerekirse internet kullanıcısı eğlence odaklı bir YouTube kanalı açtı. Açılan bu kanalın abone sayısı hedefi 1 milyon. Bu hedefe doğrudan ulaşmaya çalışmak zorlayan bir hareket olacağı için başarılı bir şekilde bu hedefe ulaşmak için hedefleri parçalamak ve parça parça başarıya yaklaşmak en doğru karar olacak.

    1 milyonu 10’a bölüp 100.000 hedefine ulaşmak da kullanıcı için zor olabiliyor. Bunun için %1 sistemi kullanılabilir. Bu sistem şu şekilde çalışıyor: Örneğin kanalın 1 abonesi var. Hedef her gün %1 artarak yükselecek. 1 abone olan bir kanalın ilk günkü hedefi 1.1 abone, sonraki günkü hedefi 1.21 abone şeklinde artıyor. Birkaç gün içerisinde 2 abone olan hedef sonrasında 3, 5, 10, 100 şeklinde yavaş yavaş artışa geçiyor. %1 sistemi pek çok kişi tarafından kullanılan bir sistem olduğu için hedefe daha düzenli bir şekilde yaklaşma imkanı sağlıyor.

    Çizelge tutmak

    Sosyal medyada başarının sırrı çizelge tutmaktan geçiyor. Çizelge tutmak, grafiksel veriler oluşturmak ve bu verileri takip etmek bazı kullanıcıları gaza getirebiliyor, onları daha çok motive edebiliyor. Örneğin bir kullanıcının kilo kontrolü ile ilgili bir grafik tuttuğunu varsayalım. Bu kullanıcı kilo almak istesin. Kullanıcı her gün kilosunu kontrol ederek ne kadar kilo aldığını not ediyor ve grafiğin nasıl bir yükselme eğiliminde olduğunu inceliyor. Grafiğin yükseldiğini gören kullanıcı daha çok motive olup daha fazla uğraşıyor.

    Aynı şekilde sosyal medyada da kullanıcıları gaza getirecek olan grafikler olabilir. Bu durum birçok kullanıcı için geçerli olmakta. Motivasyonun önemli kaynaklarından birisi olan grafikler, sosyal medya işletme hesapları için sık sık kullanılıyor. Kullanıcının zaman zaman bu grafikleri inceleyerek nasıl bir yükselme kaydettiğini izlemesi gerekiyor. Örneğin Facebook sayfası yöneten bir kullanıcı o sayfanın nasıl bir yükselme içerisinde olduğunu görmek için istatistikleri inceleyebilir.

    Başarı hikayeleri incelemek

    Başarı hikayelerine odaklanmak bir insan için motivasyon kaynağı olarak yer alır. Herhangi bir konuda başarı hikayesi olabilir. Bu hikayeyi sosyal medya ortamına göre düşünerek nasıl bir girişim yapılacağı kullanıcı tarafından düşünülebilir. Örneğin motivasyon sağlayan bir film izlenebilir, internetten başarı hikayesi okunabilir veya birçok kişi ile bu konuda sohbet edilebilir, röportajlardan yararlanılabilir.

    Fikir alışverişinde bulunmak

    Sosyal medyada başarının sırrı arkadaşlar arasında veya internet üzerindeki farklı fikirlerden yararlanmak. İster sohbet ortamında olsun ister forumlarda olsun kullanıcı araştırma yaparak veya arkadaşları ile görüşerek daha çok fikir sahibi olabilir.

    Örnek vermek gerekirse bir sayfa sahibi sayfasının nasıl daha çok gelişmesi gerektiği konusunda bir araştırma yapmak istiyor. Kendisi bir film sayfası yönetiyor ve bu sayfanın bir anda daha çok takipçi kazanmasını sağlayacak bir fikir arıyor. Bunun için internette pek çok fikire bakıyor, ek olarak sohbette arkadaşlarıyla konuşuyor. Eğer yeterli gelmezse forumlarda konular açarak bu konulardan da cevap bekliyor. Sonunda elde ettiği fikirleri toplayarak güzel bir çalışma yapmaya başlıyor. Yaptığı çalışma sonrasında kullanıcı başarılı bir şekilde yükselme yakalıyor.

    Ödül sistemini kullanmak

    Ödül sistemi, bir işi yaparken her bir başarı yani hedefe ulaşmanın sonrasında ödül almak olarak açıklanabilir. Ödül sisteminin yanı sıra bir işi yaparken motivasyon kaynağı olması amacıyla da bu sistemden faydalanmak mümkün.

    Örnek vermek gerekirse Twitch hesabına sahip bir kullanıcı, 100.000 takipçi hedefine ulaşmak istiyor. Bunun için hedefi parçalara bölüp her birini 5.000 şeklinde ayarlıyor veya %1 sisteminden yararlanıyor. Kullanıcı her bir hedefe ulaştığında sevdiği bir aktiviteyi yapma kararı alıyor fakat bu basit bir aktivite değil, daha ciddi bir uygulama. Örneğin büyük bir alışveriş yapabilir, en sevdiği yemeği alarak ziyafet çekebilir veya bunun gibi şeyler.

    Bunun yanı sıra yapılabilecek bir diğer konu motivasyon kaynağından yararlanmak. Örneğin YouTube’da video çekerken o videonun kaliteli bir şekilde yönetilmesi için sütlü çikolata, kraker, soda veya farklı yiyecek ve içeceklerden yararlanılabilir. Bu durum motivasyonu arttıran bir adım olabiliyor.

    Kullanıcının sevdiği işe yönelmesi

    Kullanıcının sevdiği bir sayfa kurması sosyal medyada başarının sırrı arasında yer alıyor. Motivasyon kaynakları arasında en önemlisi de bu olmakta. Bir kullanıcı o işi severek yapmalı, buna göre kendini odaklamalı. Eğer ki kullanıcı sevdiği bir işi yapar ise, bu iş için diğer motivasyon kaynaklarından da yararlanır ise o işte kısa sürede çok büyük bir yere gelmesi mümkün olur.

     

    Sosyal medya paketleri ile yükselin yazımız ile okumaya devam edebilirsiniz.

    Son Güncelleme: 07 Şubat 2021

    Önceki

    Twitch hizmetleri ile kanalı yükseltmek

    Sonraki

    YouTube uygulamasının özellikleri

    Yorum Yap
    Haydi! Hizmetimizi yorumla. Bu sayede diğer müşterilere de hizmetimizi anlatmış olup, yardımcı olmuş olursun :)
    Case
    subscibe
    İstanbul’dan bir kişi
    100 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 5 Dakika önce.

    Aydından’dan bir kişi
    1000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 10 Dakika önce.

    İstanbuldan’dan bir kişi
    1000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 2 Dakika önce.

    Bursa’dan bir kişi
    1000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 15 Dakika önce.

    Ankara’dan bir kişi
    2000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 1 Dakika önce.

    Ortaca’dan bir kişi
    250 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 3 Dakika önce.

    Payas’dan bir kişi
    500 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 4 Dakika önce.

    Ordu’dan bir kişi
    5000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 11 Dakika önce.

    Edirne’den bir kişi
    5000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 2 Dakika önce.

    Çanakkale’den bir kişi
    10000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 1 Dakika önce.

    İzmir’den bir kişi
    2000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 3 Dakika önce.

    Denizli’den bir kişi
    2000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 2 Dakika önce.

    Bursa’dan bir kişi
    1000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 10 Dakika önce.

    Artvin’den bir kişi
    10000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 15 Dakika önce.

    Hakkari’den bir kişi
    1000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 2 Dakika önce.

    Aydın’dan bir kişi
    5000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 5 Dakika önce.

    İzmit’den bir kişi
    2000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 15 Dakika önce.

    Kars’dan bir kişi
    5000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 10 Dakika önce.

    Kocaeli’den bir kişi
    1000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 5 Dakika önce.

    Fethiye’den bir kişi
    2000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 12 Dakika önce.

    Antalya’dan bir kişi
    2000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 9 Dakika önce.