Türkiye'nin 3 Yıldır en çok tercih ettiği ve güvendiği Sosyal Medya Hizmetleri Ajansı Takipcim.com.tr' ye Hoşgeldin -  +902129637989 | destek@takipcim.com.tr

İnstagram Keşfete Nasıl Çıkılır?

İnstagram Keşfete Nasıl Çıkılır?
İçindekiler

    İnstagram kitle edinebilmek ve kaliteli işlerin sonucunda güzel bir karşılık almak için en çok kullanılan platformdur. İnstagram üzerinden sesini duyuran kişiler birçok büyük markanın ilgisini çekebilir bununla birlikte aynı zamanda işletme sahibi kişiler İnstagram aracılığıyla kendi reklamlarını yaparak işlerini farklı bir boyuta taşıyabilir. Takipçi sayısı yükseldikçe profilin etkileşim sayısı da artacak ve gönderilerde ki hareketlilik sayesinde İnstagram bu profili farklı kişilere de önerecektir. Bu sayede profil ve paylaşılan gönderiler keşfete düşecektir.

    İnstagram da belirli bir kitleye hitap etmek isteyen herkes için keşfete çıkmak çok önemlidir. Keşfete çıkmanın İnstagram algoritmalarında belirli olan birkaç şartı vardır. Bir gönderiye yapılan yorum, beğeni, kaydetme gibi işlemler o gönderinin keşfete düşmesini sağlayacaktır. İnstagram da keşfete çıkmak ve keşfet aracılığı ile takipçi çekebilmek için yapılması gereken birkaç tane adım bulunur.

    İçerik ve Konsept

    İnstagram profilinin ilgi çekici olabilmesi için yapılması gereken ilk adım amacına uygun olacak şekilde bir konsept belirlenmesidir. Yapılacak paylaşımların ne ile ilgili olacağı, hangi arka plana, hangi renk uyumuna göre olacağı belirlendikten sonra profil planlaması yapılmalıdır. Yapılan paylaşımlar özgün ve size ait olmalıdır. Çalıntı ya da taklit olan paylaşımlar profile olan izlenimi kötü etkileyecektir.

    Doğru Kitle

    Her insanın ilgi alanı, zevkleri ve hobileri farklıdır. Bu nedenle hitap etmek istediğiniz kitleyi doğru şekilde seçmelisiniz. Doğru kitleye hitap etmek takipçilerin kalıcı olmasını sağlayacağı gibi aynı zamanda etkileşimin canlı ve sürekli olmasını da sağlayacaktır. İnstagram keşfet her profil de farklı yani kişilerin beğendikleri, takip ettikleri, etkileşim içinde bulundukları hesaplara göre şekillenir. Bu nedenle doğru kitleye hitap etmek keşfete düşmenizi kolaylaştıracaktır.

    İlgi Çekici Açıklama

    İnstagram fotoğraf ya da video paylaşma üzerine kurulu bir platformdur. Paylaşılan fotoğraflar bazen tek başına yeterli değildir. Amacınızı, duygularınızı, düşüncelerinizi bazen kendi cümlelerinizle açıklamanız gerekmektedir. Gönderiler altına yazılan açıklamaların da tıpkı paylaşımlar gibi özgün olması gerekir. Aynı zamanda açıklamalar da kendinizi en doğru şekilde ifade etmeniz, takipçilerinizin sizi daha iyi anlamasına yardımcı olacaktır. Bu durum da hem sizin paylaşım planınızı hem de insanların sizden beklentisini şekillendirecektir.

    Doğru Etiket Kullanımı

    Etiket kullanımı gönderilerin öne çıkmasını sağlayan yardımı elemanlardır. İnstagram da tıpkı kişiler gibi etiketler de takibe alınabiliyor. Bu nedenle etiket içerisinde yapılan paylaşımlar da profiller takip edilmese bile farklı insanların ana sayfasına düşmektedir. Fakat etiketleri öylesine sırf fazla beğeni almak için kullanmak etkileşiminizin düşmesine sebep olacaktır. Etkileşim artırmak için alakasız ve yüzlerce etiket kullanmak gönderinizin kalitesiz gözükmesine sebep olacaktır. En fazla beş tane olacak şekilde ve içeriğiniz ile alakalı etiketler kullanmak profilin keşfedilmesine katkı sağlayacaktır. İnstagram gönderilerine fazla ve alakasız etiket kullanmak ayrıca profilinizin erişim engeli almasına da sebep olacaktır. Bu nedenle etiketleri kontrollü kullanmakta fayda var.

    Doğru Zamanlama

    Gönderi paylaşımında en önemli etkenlerden birisi de kesinlikle saat aralığıdır. İnstagram milyonlarca kullanıcıya sahip olduğu için yapılan paylaşımların anında görülmesi kullanıcıların o an uygulama da aktif olması gerekmektedir. İnstagramın en yoğun şekilde kullanıldığı zaman dilimleri ise sabah 7 ile 9 arası, öğlen 11 ile 2 arası ve akşam da 5 ile 7 arasıdır. Bu zamanlar da insanlar genelde işe gitmeden önce, öğlen yemeğinde ya da akşam iş çıkışında ellerine telefon alarak İnstagram da surf yapmakta. Bu sayede paylaşılan gönderiler bu zaman diliminde paylaşılmışsa daha çok insana ulaşarak, anlık ve canlı bir etkileşimde sağlamış olur.

    Bu genel bir tanım olsa da yine de saat araştırması yapmakta da fayda var. İçeriğinize bağlı olarak diğer İnstagram profillerini yani sizinle ortak payda da buluşan insanların hangi saat diliminde daha aktif olduğunu anlayabilir buna göre paylaşım yapabilirsiniz. Bu da aynı zamanda doğru kitleye doğru şekilde hitap etmek anlamına gelmektedir.

    İçeriğin Paylaşımı

    Tanınmanın en kestirme yolu paylaşılmaktır. Paylaşılmak çok fazla insanın ilgisini çekmeniz anlamına geldiği için İnstagram algoritması da bunu tespit ederek sizi önermeye başlayacaktır. İlk etapta küçük paylaşımlarla başlayabilirsiniz. Özellikle aileniz ve arkadaşlarınızdan gönderilerinizi birbirlerine göndermelerini rica ederek küçük çapta bir etkileşim sağlayabilirsiniz. Bu etkileşimin boyutu keşfete çıktıkça ve takipçiniz arttıkça daha büyüyecektir. Buna bağlı olarak ise tanınma oranınız da artacaktır.

    İnstagram algoritmasında en önemli olan gönderi paylaşıldıktan sonra ki ilk 1 saattir. Bir saat içerisinde ne kadar çok etkileşim alırsanız algoritma üzerinde ki popülerlik oranınız da o kadar artacaktır. Belirli saatler de paylaşım yapmak tam bu nokta da çok önemlidir. Anında ana sayfaya düşen paylaşımlar, anında etkileşim alır.

    Gönderileri Kaydetmek ve Yorum Yapmak

    Gönderiler de ki beğeni sayısı sayfanın emeğinin karşılığını alması açısından çok önemli olsa da keşfete düşmesini sağlayan en önemli etken kesinlikle yorum ve kaydetmedir. Gönderide ki yorum sayısı ne kadar fazla ise etkileşim de o kadar fazla olacaktır. Kaydetmeler ise bu durumu başka bir boyuta taşır. Bir gönderinin çok fazla kişi tarafından kaydedilmesi ilgi çekici olduğu anlamına gelmektedir. Çok kaydetme alan gönderilerin keşfete düşmesi de bu nedenle çok daha kolaydır. Unutulmamalı ki İnstagram algoritması insanların çok beğendiği gönderileri başka insanlara önermekte.

    Düzenli Paylaşım

    Bir şeyin kabul edilmesinde ki ilk adım akıllar da yer edinmesidir. Özellikle sosyal medya bir sayfanın, paylaşımın ya da kişinin kabul görmesi için ise her yer o profili ya da paylaşımı görmek gerekir. Bu nedenle takipçilerinizi sürekli olarak yeni bir paylaşım ile gönderi olmasa dahi en azından hikayeler ile canlı tutmalısınız. Bu durum hem profilinize hem de takipçilerinize önem verdiğiniz anlamına gelecektir.

    Fakat amaçsızca ve kalitesiz paylaşımlar yapmak insanların aklına beklediğiniz aksine öylesine ve özensiz bir imaj çizmenize sebep olacaktır. Sürekli paylaşım yapmak değil düzenli paylaşım yapmak önemlidir.

    Kalite

    Yapılan herhangi bir işin ne olduğu fark etmeksizin değer görmesi kesinlikle kalitesine bağlıdır. Bu kalite tek bir nokta olarak değil bütün noktaların birleşmesi olarak değerlendirilmelidir. Profilin konsepti, görüntü kalitesi, açıklaması, biyografisi ve hatta ismi bile üzerinde özenle düşünülmüş, özgün ve kaliteli olmalıdır. İnstagram fotoğraf ve video üzerine kurulu olduğu için bu kalite kavramı içerisine fotoğrafların ve videoların kalitesi de eklenmelidir.

    Çekilen Fotoğraf ve Videoların Arka Planı

    Bir fotoğrafın kendini göstermesi için çekilen kişinin, ürünün ya da herhangi bir şeyin açısı, ışığı ve özellikle de arka planı çok önemlidir. Arka plan ne kadar kaliteli ve fotoğraf ile uyumlu olursa fotoğrafın ilgi çekiciliği de o kadar fazla olacaktır. Aynı zamanda arka planların hepsinin farklı olması da profil bütünlüğünü zedeleyecektir. En doğru arka plan seçimi hem profilin genel havasına hem de genel konseptine uygun olandır. Özgün bir arka plana sahip olmak aynı zamanda insanların akıllarında size özel bir konseptin yer edinmesini de sağlayacaktır.

     

    İlgili İçerikler: Instagram Story Tasarım Uygulamaları ve İnstagram Karanlık Mod Nedir ? ilginizi çekebilir.

    Son Güncelleme: 11 Mart 2021

    Önceki

    Instagram'da Blogger Nasıl Olunur?

    Sonraki

    Instagram’dan Para Kazanmak İçin En Etkili Yollar

    Yorum Yap
    Haydi! Hizmetimizi yorumla. Bu sayede diğer müşterilere de hizmetimizi anlatmış olup, yardımcı olmuş olursun :)
    Case
    subscibe
    İstanbul’dan bir kişi
    100 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 5 Dakika önce.

    Aydından’dan bir kişi
    1000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 10 Dakika önce.

    İstanbuldan’dan bir kişi
    1000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 2 Dakika önce.

    Bursa’dan bir kişi
    1000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 15 Dakika önce.

    Ankara’dan bir kişi
    2000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 1 Dakika önce.

    Ortaca’dan bir kişi
    250 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 3 Dakika önce.

    Payas’dan bir kişi
    500 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 4 Dakika önce.

    Ordu’dan bir kişi
    5000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 11 Dakika önce.

    Edirne’den bir kişi
    5000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 2 Dakika önce.

    Çanakkale’den bir kişi
    10000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 1 Dakika önce.

    İzmir’den bir kişi
    2000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 3 Dakika önce.

    Denizli’den bir kişi
    2000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 2 Dakika önce.

    Bursa’dan bir kişi
    1000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 10 Dakika önce.

    Artvin’den bir kişi
    10000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 15 Dakika önce.

    Hakkari’den bir kişi
    1000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 2 Dakika önce.

    Aydın’dan bir kişi
    5000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 5 Dakika önce.

    İzmit’den bir kişi
    2000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 15 Dakika önce.

    Kars’dan bir kişi
    5000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 10 Dakika önce.

    Kocaeli’den bir kişi
    1000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 5 Dakika önce.

    Fethiye’den bir kişi
    2000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 12 Dakika önce.

    Antalya’dan bir kişi
    2000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 9 Dakika önce.