Türkiye'nin 3 Yıldır en çok tercih ettiği ve güvendiği Sosyal Medya Hizmetleri Ajansı Takipcim.com.tr' ye Hoşgeldin -  +902129637989 | destek@takipcim.com.tr

Instagram’da paylaşım yaparken nelere dikkat etmeliyiz?

Instagram’da paylaşım yaparken nelere dikkat etmeliyiz?
İçindekiler

    Instagram’da paylaşım yaparken nelere dikkat etmeliyiz? Bu konuda Instagram’da paylaşım yapanların dikkat etmeleri gereken detaylardan bahsedeceğiz.

    2010 yılında kurulan ve 2012 yılında Facebook şirketine geçiş yapan Instagram, o zamanlar küçücük bir ekibe sahipti. Instagram yeni özellikler ile birlikte büyüdükçe daha iyi bir platform haline geldi. Önceleri amatörce, yalnızca fotoğraf ve video paylaşma amaçlı kullanılan Instagram, sonraları profesyonellerin de dikkatini çekmeye başladı. İnsanlar bu platformu öylesine kullanırken Instagram bir anda çok hızlı bir büyüme kazandı.

    Instagram’ın çok büyük bir kitleye sahip olması kullanıcıların da ilgisini çeken bir durum olmaktaydı. Profesyonellerin dahi kullandığı bir platform haline dönüşen Instagram’da paylaşılan gönderiler de eskisine göre daha fazla önemsenmeye başladı. Google SEO denilen bir kavram bulunuyor. SEO, arama motoru optimizasyonu olarak açıklanabilir. Kullanıcılar web sitelerini daha fazla ön plana çıkarmak için sitelerini arama motoru algoritmasına uygun bir şekilde düzenliyor.

    Arama motoru algoritmasına en uygun olan ve doğru bilgi içeren siteler üst sıralarda görülürken diğerleri alt sıralara düşüyor. Rekabet bu şekilde devam ediyor. Aynı şekilde Instagram da böyle bir ortama dönüşmüş durumda. Kullanıcılar Instagram’ın algoritmasından en iyi şekilde yararlanarak keşfette veya ana sayfada daha fazla ön plana çıkmaya, diğer sayfalarla rekabet etmeye çalışıyor. Instagram’da ön plana çıkmak aslına bakılırsa zor bir işlem değil.

    Instagram’da paylaşım yaparken nelere dikkat etmeliyiz?

    Instagram’da ön plana çıkmak için bazı bilgileri öğrenmeli, bu konuya çok iyi hakim olmalıyız. Instagram’da herkes için yer var. Bu platformda büyümek isteyen ve sayfasını daha çok geliştirmek isteyen kullanıcılar sosyal medya ağını kullanarak daha büyük kitlelere ulaşabilir. Instagram’da dikkat edilmesi gereken pek çok şey bulunuyor.

    Instagram’da bir gönderi paylaşırken paylaşılan fotoğrafların veya videoların kalitesi ve düzgünlüğü önemli bir olay. Kullanıcılar bir paylaşımda en fazla 10 fotoğraf ve video yükleyebiliyor. 1 dakikadan uzun videolar IGTV ile paylaşılabiliyor. Bir sosyal medya kullanıcısı, Instagram’da bir gönderi paylaşırken gönderide yer alan fotoğrafın ve videonun kalitesinin yüksek olması önemli bir durum. Düşük kalite olsa da sorun olmaz fakat yüksek kalite yani kalitesi iyi bir video kullanıcılar tarafından ilgiyle takip edilebilir, incelenebilir. Her kaliteli video tutar diye bir şey demek söz konusu değil fakat videoların kaliteli olması bu konuda önemli bir yer ediniyor. Tabii kalitesi düşük, samimiyeti yüksek videoların da tutma ihtimali bir hayli fazla. Bu durum videodan videoya değişiklik gösterebilir.

    Instagram’da paylaşım yaparken nelere dikkat etmeliyiz?” sorusuna verilebilecek bir diğer cevap yazılan yazı olmakta. Kullanıcı ister bir video ister bir fotoğraf paylaşsın eklediği yazı konu ile uyumlu olmalı. Ayrıca yazım kurallarına uygun, anlatım bozukluğu olmayan bir yazı tercih edilmeli, biraz da samimiyet katılmalı. Emojilerle birlikte desteklenmiş bir yazı daha güçlü durabilir. Yazıları bu şekilde hazırlamanın amacı diğer kullanıcıların daha çok ilgisini çekmesini ve yazının düzgün olmasıyla birlikte kullanıcıların daha fazla incelemesini sağlamak.

    Bir Instagram gönderisi için yazı paylaşırken etiketlere de önem göstermek gerekiyor. Etiketlerin genellikle alt kısımda olması en doğru karar olur. Çünkü etiketler üst kısımda olursa yazılar altta kalacağı için kullanıcı alttaki yazıyı fark etmeyebilir ve o gönderiyi hızlıca geçebilir. Bir kullanıcının gönderiyi incelemesi etkileşim oranında önemli bir fark oluşturabilir. Özet geçmek gerekirse konuyu üst kısma, etiketleri de alt kısma yazmak gerekiyor.

    Bir gönderide en fazla 30 etiket eklenebiliyor. Gönderinin etiketler ile birlikte süslenmesinin nedeni paylaşımın etiketlerde gözükmesini sağlamak. Özellikle popüler etiketleri kullanmak daha fazla kullanıcıya ulaşmada önemli bir yer tutuyor. Kullanıcılar bir etikete girdiğinde veya etiketi takip ediyor ise ana sayfada etiket paylaşımlarını görebilir. Bu da o paylaşımın farklı bir kullanıcının ana sayfasına düşmesini sağlıyor. Bu konuda dikkat edilmesi gereken detay gönderinin etkileşim oranının yüksek olması. Eğer gönderinin etkileşim oranı bir anda yükseldiyse etiketi takip eden kullanıcılar o gönderi ile daha fazla karşılaşabilir. Bu da etkileşim oranının bir anda kat kat artmasına bile neden olabilen bir durum.

    Instagram’da paylaşım yaparken nelere dikkat etmeliyiz?” konusunda dikkat edilmesi gereken detaylardan birisi de konum ve kişi etiketi olmakta. Kişi etiketinden başlayalım. Kişi etiketi, eğer karşı tarafın izni aktif ise o kişinin gönderileri arasında görülmeye imkan tanıyor. Yani bir profilde yer alan “Etiketlenen Gönderiler” kısmı bu işe yaramakta. Bazı kullanıcılar hayranlarının etiketlenen gönderilerine baktığı için burada ön plana çıkmak mümkün hale gelebilir. Bundan dolayı kişi etiketini kullanmak gerekiyor.

    Konum etiketi ise konumda ön plana çıkmak için tercih edilmeli. Bazı kişiler bir konum hakkında bilgi almak istediğinde o konumda paylaşılan gönderileri inceleyebilir. Bu durumda çok büyük bir etkisi olmasa da ön plana çıkılabiliyor. Ayrıca hikayelerde de konum paylaşmak konum hikayelerine bakanlar tarafından görülmeye imkan tanıyor.

    Eğer bu anlatılanlar yeterli olmadıysa yapılabilecek en etkili yöntemlerden birisi Instagram izlenme, beğeni ve takipçi gibi hizmetleri kullanmak. Bu hizmetler, Instagram etkileşim oranını hızlı bir şekilde yükselttiği için keşfette ön plana çıkmak mümkün hale gelir, ana sayfada daha fazla ön planda görülür.

    Instagram’da kaliteli paylaşım yapmanın yararları

    Instagram’da paylaşım yaparken nelere dikkat etmeliyiz?” sorusunun yanı sıra bu işlemlerin sağladığı avantajlar da kullanıcılar tarafından merak edilen bir diğer konu. Instagram’da kaliteli paylaşım yapmanın en büyük faydalarından birisi daha fazla takipçiye ulaşmak. Takipçi sayısının artması demek etkileşim oranlarının da yavaş yavaş yükselmesi anlamına geliyor. Takipçi sayısı yüksek olan bir sosyal medya kullanıcısı kendisini daha iyi motive edebilir, bu işe daha iyi ayak uydurabilir.

    Instagram’da kaliteli paylaşım yapmak pek çok konuda etkili olabiliyor. Bunlardan birisi de etkileşim oranının yükselmesi. Etkileşim oranını yükselten bu durum kullanıcıların daha fazla ön plana çıkmasını sağlıyor. Kullanıcıların daha fazla ön plana çıkması demek daha fazla takipçiye kavuşması anlamına gelir. Bundan dolayı bu tür detaylara dikkat etmek, buna göre paylaşım yapmak gerekiyor.

    Instagram’da kaliteli paylaşım yapanların elde ettiği önemli yararlardan birisi de gelir elde etmek diyebiliriz. Kullanıcılar yüksek takipçi sayısına ve yüksek etkileşim oranına sahip olduğunda para kazanmak için birçok seçeneği bulunuyor. Önceleri Instagram amatörce kullanılan bir sosyal ağ olsa da günümüzde profesyonelleşen bir yer haline geldi. Birçok kullanıcı bu platformda ön plana çıkıp gelir elde etmeye çalışıyor, profesyonel çalışmalar paylaşıyor.

    Instagram’da gelir elde etmek için birçok yol bulunuyor. Bu yollardan birisi sponsorluktan gelir elde etmek. Bazı firmalar yüksek etkileşim oranına sahip firmalara sponsorluk teklifi sunabilir. Bunun yanı sıra kullanıcılar kendi reklam fiyatlarını ister gönderi olarak ister hikaye olarak paylaşarak küçük sayfaların büyümesinde katkı sağlayabilir. Gönderi, hikaye, yorum ve bio gibi pek çok reklam seçeneği bulunuyor. Sosyal ağ kullanıcıları bu gibi yöntemlerle kısa sürede büyüyen bir sayfa haline geliyor.

     

    İlgili İçerikler: İnstagram Video Görüntüleme Nedir ? ve İnstagram Kullanıcı Adı Değiştirme

    Son Güncelleme: 09 Mart 2021

    Önceki

    Instagram’da nasıl fotoğraf paylaşılır?

    Sonraki

    En popüler meslek: Youtuberlık

    Yorum Yap
    Haydi! Hizmetimizi yorumla. Bu sayede diğer müşterilere de hizmetimizi anlatmış olup, yardımcı olmuş olursun :)
    Case
    subscibe
    İstanbul’dan bir kişi
    100 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 5 Dakika önce.

    Aydından’dan bir kişi
    1000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 10 Dakika önce.

    İstanbuldan’dan bir kişi
    1000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 2 Dakika önce.

    Bursa’dan bir kişi
    1000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 15 Dakika önce.

    Ankara’dan bir kişi
    2000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 1 Dakika önce.

    Ortaca’dan bir kişi
    250 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 3 Dakika önce.

    Payas’dan bir kişi
    500 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 4 Dakika önce.

    Ordu’dan bir kişi
    5000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 11 Dakika önce.

    Edirne’den bir kişi
    5000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 2 Dakika önce.

    Çanakkale’den bir kişi
    10000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 1 Dakika önce.

    İzmir’den bir kişi
    2000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 3 Dakika önce.

    Denizli’den bir kişi
    2000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 2 Dakika önce.

    Bursa’dan bir kişi
    1000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 10 Dakika önce.

    Artvin’den bir kişi
    10000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 15 Dakika önce.

    Hakkari’den bir kişi
    1000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 2 Dakika önce.

    Aydın’dan bir kişi
    5000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 5 Dakika önce.

    İzmit’den bir kişi
    2000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 15 Dakika önce.

    Kars’dan bir kişi
    5000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 10 Dakika önce.

    Kocaeli’den bir kişi
    1000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 5 Dakika önce.

    Fethiye’den bir kişi
    2000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 12 Dakika önce.

    Antalya’dan bir kişi
    2000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 9 Dakika önce.