Türkiye'nin 3 Yıldır en çok tercih ettiği ve güvendiği Sosyal Medya Hizmetleri Ajansı Takipcim.com.tr' ye Hoşgeldin -  +902129637989 | destek@takipcim.com.tr

Facebook uygulamasının özellikleri

Facebook uygulamasının özellikleri
İçindekiler

    Facebook uygulamasının özellikleri pek çok kullanıcı tarafından merak ediliyor. Özellikle daha iyi kullanmak isteyenler tarafından.

    Facebook uygulamasının özellikleri

    Facebook, 2004 yılından bu yana geliştirilen bir sosyal medya. Bu zamana kadar içerisine entegre edilen pek çok özellik, Facebook uygulamasının gelişmesinde önemli bir rol oynadı. Uygulama her yıl yeni güncellemeler alarak yeni özellikler ile daha da gelişti. Örneğin bir zamanlar Facebook oyunları için kullanılan bir Facebook parası eklenmişti. Sonraları bu özellik kaldırılmıştı. Yakın zamanda da Adobe Flash desteğinin sonlanması ile bazı Adobe Flash oyunları Facebook’tan kaldırılmıştı. Bu konuda sizlere Facebook uygulamasının bazı özelliklerinden bahsedeceğiz.

    Kısayollar ile hedefe hızlı ulaşın

    Facebook’ta bir şeyi bulmak bazen zor olabiliyor. Uygulamanın ana sayfasında veya mobilde yer alan kısayollar sekmesi, bir hizmete hızlı bir şekilde ulaşmayı sağlıyor. Buraya en çok girilen sayfalar veya uygulamalar eklenerek o sayfaya hızlı bir şekilde ulaşım sağlanabiliyor. Özellikle pek çok sayfa ve grubu takip eden kullanıcılar için burası önemli olabiliyor. Kısayollar özelliği ile birlikte buraya sayfa, grup veya oyun eklenebiliyor.

    Marketplace ile mağazada satış yapın

    Bazen kullanıcının elinde bir ürün olabiliyor. Bu ürünü satmak isteyen kullanıcı en uygun platformu bulmak için pek çok siteyi araştırıyor ve bu sitelerde ürün tanıtımını yapıyor. Facebook’ta da bu özelliğin var olduğunu belirtmek gerekiyor. Facebook, Marketplace sistemi ile birlikte kullanıcıların ürün satabilmesini sağlıyor. Bu platformda kullanıcılar kendi ürünlerini satarak uygun fiyata verebiliyor, diğer kullanıcıların almasına vesile olabiliyor.

    Platform yalnızca satış yapmak için değil aynı zamanda ürün almak için de güzel bir alan. Facebook’un alışveriş platformunda yer alan kategoriler sayesinde müşteri istediği kategoriyi seçerek o ürünün bulunup bulunmadığını inceleyebiliyor, isteğe bağlı olarak arama yaparak bir ürünü araştırabiliyor.

    Evden arabaya, ofis malzemelerinden bahçe dekorasyonlarına pek çok satışın yapıldığı bu mağazanın avantajlarından birisi uygun fiyatlı ürünlerin bulunabilmesi ve kullanıcıya en yakın konumdaki ilanların görülmesi. Bu durum kullanıcı ile müşterinin bir araya gelmesini sağlıyor.

    Kendi sayfanızı kurarak hedefi büyütün

    Facebook’un klasik özelliklerinden birisi olan sayfalar ile birlikte internet kullanıcısı bir sayfa kurarak bu sayfayı büyütebilir ve kendi sayfasını hemen yönetmeye başlayabilir. Sayfalar ile ilgili anlatacak çok şey var fakat buraya yazsak her özelliğini konu içerisine sığdıramayız. Facebook uygulamasının özellikleri arasında önemli bir yeri bulunan sayfalar özelliği ile birlikte kullanıcı kurduğu bir sayfada paylaşım yapabilir, iş ilanı verebilir, grup önerisi belirtebilir ve daha birçok özellikten yararlanabilir.

    Birden fazla sayfası olanlar tüm sayfalarını yönetmek konusunda zorlanabiliyor. Facebook’un sağladığı kolaylıklar arasında sayfa yöneticisi yer alıyor. Sayfalar tek bir alanda yer alıyor ve hangi sayfanın ne kadar yeni bildirime ve yeni mesaja sahip olduğu görülüyor. Bu durum bol bol Facebook sayfası yöneten kullanıcılar için önemli bir avantaj sağlıyor.

    Sayfalar kısmında beğenilen sayfalar, davetler ve keşfet menüsü de yer alıyor. Kullanıcılar ister beğendiği sayfaları görüntüleyebilir ister davetleri inceleyebilir ister yeni sayfalar keşfederek daha farklı alanlara açılabilir. Facebook sayfa beğenisi kullanıcıların sayfalara bakarken önemesiği bir kısımdır.

    Facebook’tan iş bulun

    Facebook uygulamasının özellikleri arasında yer alan iş bulma, bazı kullanıcıların işine yarayabiliyor. Facebook bu konuda da bir özellik geliştirerek iş bulmak isteyenlere hizmet sağlıyor. Bilindiği üzere Facebook uygulaması milyarlarca kullanıcıya ev sahipliği yapıyor. Bu da bu uygulama üzerinde rahat bir şekilde iş bulma imkanının olduğunu gösteriyor.

    Kullanıcının kendi konumuna en yakın iş ilanlarını gösteren Facebook, en iyi iş fırsatlarını sunmaya çalışıyor. İş fırsatları sekmesinde arama yeri, maaş filtresi, iş türü, iş ilanı kategorisi gibi pek çok detay yer alıyor. Ayrıca iş ilanı vermek isteyen firma sahipleri de buradan iş ilanı ekleyerek kendi iş ilanını oluşturabiliyor. İş ilanı uyarıları almak isteyen kullanıcılar abone olarak ara sıra bildirim alabiliyor.

    Facebook Pay ile ödemeleri yönetin

    Facebook Pay, Facebook’ta bir hizmetten yararlanırken ödeme yapmak için kullanılan bir sistem. Örneğin bir Facebook paylaşımı için sponsorlu reklam hizmetinden yararlanmak isteyen bir kullanıcı Facebook Pay üzerinden ödeme yöntemi ekleyerek bu hizmetten sorunsuz bir şekilde faydalanabiliyor. Daha önceleri 3D Secure desteğine sahip olan Facebook Pay günümüzde bu desteğini kaldırmış durumda.

    Facebook Pay özellikleri arasında ödeme geçmişi yer alıyor. Kullanıcı ödeme geçmişine bakarak harcamalarını inceleyebiliyor. Düzenli ödemeler kısmı ise belirli süreler ile düzenli ödemeler yapan kullanıcılar için. Facebook Pay uygulamasında yer alan ödeme yöntemleri kısmı eklenen ödeme yöntemlerini gösteriyor.

    Sponsorlu reklam verin

    Bazı kullanıcılar kendi sayfasını ön plana çıkarmak için sponsorlu reklamdan faydalanabiliyor. Bir paylaşımı sponsor hizmeti ile ön plana çıkarmak o paylaşımın sponsor reklamlar arasında görülmesine olanak tanıyor. Sponsor reklam ile ana sayfada ön plana çıkmak isteyen kullanıcılar bir ödeme yöntemi ekleyerek öncelikle para ödemesi yapması gerekir. Facebook her ne kadar ödeme yapmadan sponsorlu reklam özelliğine imkan tanısa da bu özellik bu şekilde bazen işlev yapmayabiliyor.

    Hikaye ekleyin ve diğer platformlarda paylaşın

    Hikayeler özelliği daha öncesinde Snapchat platformunda yer alıyordu. Sonrasında Instagram’a eklenen bu özellik, günümüzde Facebook, YouTube, Twitter gibi pek çok platformda yerini almış durumda. Facebook’un hikayeler özelliğinden bahsetmek gerekirse kullanıcılar bir paylaşım yapıyor ve bu paylaşım 24 saat boyunca burada kalıyor. Kullanıcılar eklenen fotoğraf üzerinde çeşitli düzenlemeler yapabiliyor ve burada yayınlayabiliyor. Facebook’un sağladığı hikayeler özelliği Instagram ve WhatsApp platformuna hikayeyi paylaşma özelliğine de imkan tanıyor. Hikayeler özelliği ile birlikte kısa kısa kesitler paylaşılabiliyor.

    İstatistikleri inceleyin, analiz edin

    Facebook’un kullanıcılar tarafından en çok sevilen özellikleri arasında istatistik yönetimi yer alıyor. Özellikle sayfa yöneticilerinin analiz yapmak için kullandığı istatistikler, bir sayfanın ne kadar büyüdüğünün bir göstergesi olmakta.

    Bir Facebook sayfasının istatistik kısmında genel bakışta pek çok istatistiksel veriler yer alır. Beğeniler sekmesinde sayfanın sayfa beğenmesi durumu gösterilir. Eğer ki genel grafikte artış var ise bu durum sayfanın toplam beğenme sayısının yükseldiği anlamına geliyor. Toplam sayfa beğenmesinin alt kısmında ise günlük sayfa beğenmeleri yer alıyor. Bu da o gün sayfayı kaç kişinin beğendiğini gösteriyor.
    İstatistikler bölümünün erişim sekmesinde ise sayfadaki paylaşımların ne kadar erişim aldığı yer alıyor. Sayfadaki günlük erişime göre hazırlanan bu grafik, sayfanın beğeni, yorum, paylaşım ve bağlantı tıklaması gibi etkileşimlerini belirtiyor.

    Sohbet özelliklerinden yararlanın

    Facebook’ta bulunan sohbet uygulaması Messenger, birçok özelliği içerisinde barındırıyor. Kullanıcılar Messenger ile birlikte yalnızca sohbet etmiyor, aynı zamanda özelliklerden faydalanarak daha güzel bir sohbet ortamı oluşturabiliyor. Messenger özelliğinde yer alan özelliklerden birisi arkadaşlarla birlikte oyun oynama özelliği. Messenger üzerinden grup kuran kişiler Facebook oyunlarını oynayarak rekabet edebiliyor. Bu eğlenceli bir ortam için güzel bir özellik sunuyor.

    Facebook uygulamasının özellikleri arasında yer alan sohbet özelliğinde sohbet rengini değiştirme özelliği de bulunuyor. İsteyen kullanıcı sohbetin rengini düzenleyerek Facebook’u özelleştirebiliyor ve kendi istediği şekilde gösterebiliyor. Bunu yaparken karşı tarafın renklerinin de değiştiğini belirtmek gerekiyor.

     

    Facebook video izlenme sayesinde potansiyel müşterileriniz markanızı prestijli görebilir.

    Son Güncelleme: 25 Ocak 2021

    Önceki

    YouTube girişim tarihi

    Sonraki

    Tiktok Üzerinden Para Kazanmak

    Yorum Yap
    Haydi! Hizmetimizi yorumla. Bu sayede diğer müşterilere de hizmetimizi anlatmış olup, yardımcı olmuş olursun :)
    Case
    subscibe
    İstanbul’dan bir kişi
    100 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 5 Dakika önce.

    Aydından’dan bir kişi
    1000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 10 Dakika önce.

    İstanbuldan’dan bir kişi
    1000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 2 Dakika önce.

    Bursa’dan bir kişi
    1000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 15 Dakika önce.

    Ankara’dan bir kişi
    2000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 1 Dakika önce.

    Ortaca’dan bir kişi
    250 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 3 Dakika önce.

    Payas’dan bir kişi
    500 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 4 Dakika önce.

    Ordu’dan bir kişi
    5000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 11 Dakika önce.

    Edirne’den bir kişi
    5000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 2 Dakika önce.

    Çanakkale’den bir kişi
    10000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 1 Dakika önce.

    İzmir’den bir kişi
    2000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 3 Dakika önce.

    Denizli’den bir kişi
    2000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 2 Dakika önce.

    Bursa’dan bir kişi
    1000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 10 Dakika önce.

    Artvin’den bir kişi
    10000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 15 Dakika önce.

    Hakkari’den bir kişi
    1000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 2 Dakika önce.

    Aydın’dan bir kişi
    5000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 5 Dakika önce.

    İzmit’den bir kişi
    2000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 15 Dakika önce.

    Kars’dan bir kişi
    5000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 10 Dakika önce.

    Kocaeli’den bir kişi
    1000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 5 Dakika önce.

    Fethiye’den bir kişi
    2000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 12 Dakika önce.

    Antalya’dan bir kişi
    2000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 9 Dakika önce.