Türkiye'nin 3 Yıldır en çok tercih ettiği ve güvendiği Sosyal Medya Hizmetleri Ajansı Takipcim.com.tr' ye Hoşgeldin -  +902129637989 | destek@takipcim.com.tr

Facebook sayfa sistemi özellikleri

Facebook sayfa sistemi özellikleri
İçindekiler

    Facebook sayfa sistemi özellikleri pek çok kullanıcı tarafından daha iyi bir hizmet için merak edilen bir konu haline gelmiş durumda.

    Facebook sayfa sistemi ve özellikleri

    2004 yılından beri gelişmekte olan Facebook bu zamana kadar çeşitli güncellemeler ile birçok özelliği bünyesinde barındırmış durumda. Zaman geçtikçe yeni özelliklere kavuşan Facebook Instagram’dan bile daha fazla özellik içeriyor.

    Facebook’u kurduktan beri geliştirmeye devam eden Mark Zuckerberg, uygulamanın içerisine bu zamana kadar grup özelliği, uygulama özelliği, paylaşım özelliği, sayfa sistemi, Facebook Pay ödeme sistemi, canlı yayın sistemi, bağış özelliği, hava durumu, iş fırsatları, kaydedilen içerikler, Marketplace pazar yeri, etkinlikler, favoriler ve daha birçok özellik ekledi.

    Bu özellikleri tek başına değil geliştirici ekibiyle birlikte eklemeye devam eden Mark Zuckerberg, zaman zaman eleştirilerin hedefi haline gelse de milyarlarca aktif kullanıcısı bulunan bu platformun halen kullanılmaya devam edilmesi ne kadar önemli bir başarı olduğunu gösteriyor.

    Facebook uygulamasında yalnızca yeni özellikler eklenmedi, bazı özelliklerin kaldırıldığı da oldu. Bu özelliklerden birisi Facebook coin sistemi olarak karşımıza çıkıyor. Kullanıcılar bir zamanlar Facebook uygulamaları içerisinde ödeme yapabilmek için öncelikle Facebook’un geliştirdiği sanal parayı kullanıyordu. Hatta Facebook bir zamanlar kullanıcılara bedava sanal para dağıtımı da yapmıştı. Bir aralar popüler olan bu özellik sonraları kaldırıldı.

    Sayfa istatistikleri

    Facebook sayfa sistemi özellikleri arasında sayfa istatistikleri yer alıyor. Sayfa istatistikleri bir sayfanın en önemli kaynaklarından birisi. Çünkü sayfa sistemi sayesinde kullanıcılar sayfanın durumunu anlayabiliyor. Sayfa istatistikleri sayfanın ne kadar ilerleme kaydettiğini, sayfadaki paylaşımların ne kadar etkileşim elde ettiğini ve sayfa ile ilgili pek çok istatistiksel verileri içerisinde barındırıyor.

    Facebook’un istatistikleri arasında en çok kullanılan istatistiksel veri tablosu gönderi erişimi olmakta. Gönderi erişimi genellikle sayfanın en yüksek istatistiksel verilerini içeriyor. Günlük bazda gönderilerin toplam ne kadar erişim aldığını gösteren bu tablo, içeriklerin durumları ve kullanıcılar tarafından tutup tutmadığı hakkında bilgi veriyor. Özellikle videolu paylaşımlar Facebook’ta en çok gönderi etkileşimine sahip içerikler arasında yer alıyor.

    İstatistikler arasında önemli olan bir diğer veri sayfa beğenmeleri olmakta. Sayfanın beğeni sayısının günlük bazda ne kadar değişim yaşadığını gösteren bu tablo sayfadaki artış veya azalış durumlarını not ediyor. Sayfa sahibi olanlar bu tabloyu takip ederek beğeni artışının ne durumda olduğunu gözlemleyebiliyor.

    Paylaşım sistemi

    Facebook sayfa sistemi arasında en çok kullanılan özellikler arasında paylaşım sistemi yer alıyor. Paylaşım yapmak bir Facebook sayfasının büyümesinde önemli bir etkiye sahip. Facebook sayfasının temel özelliklerinden birisi olan paylaşım sistemi ile birlikte pek çok özellik kullanıcı ile buluşuyor. Facebook sayfa sistemi içerisinde en popüler olanı fotoğraf veya videolu paylaşım yapmak. Yazı eklenerek yapılan bu paylaşım sayesinde kullanıcılar istediği bir içeriği sayfa içerisine ekleyebiliyor, kullanıcıların beğenisine sunabiliyor.

    Paylaşım sisteminde yer alan bir diğer paylaşım türü duygu, aktivite, yer bildirimi gibi paylaşımların yapılabilmesi. Kişisel bir profilin de paylaşabileceği bu özellikler sayfa sisteminde de yer alıyor. Bir diğer paylaşım türü soru sorma olarak görülüyor. Bu özellik ile birlikte kullanıcılar Facebook sayfası ile ilgili sorular yöneltebiliyor, sayfa sahibi bu soruları cevaplayabiliyor.

    Video izleme partisi, hediye kartı alışverişleri, mesaj alma, WhatsApp mesaj alma gibi özelliklerin de yer aldığı paylaşım sisteminde kullanıcılar kendilerine en uygun seçimi yaparak paylaşımı ekleyebiliyor.

    Facebook’un paylaşım sistemi ile ilgili bilinmesi gereken bir diğer detay paylaşım eğer yalnızca yazı ile olacak ise yazının arkasına bir arka plan ekleme desteğinin bulunması. Kullanıcılar yazının arkasına arka plan ekleyerek tasarımsal bir paylaşım yapabiliyor, gönderiyi daha etkili hale getirebiliyor.

    Facebook sayfa sistemi özellikleri arasında yer alan paylaşım sisteminin bir diğer özelliği bir gönderiyi planlama özelliğinin yer almasıdır. İçerik Stüdyosu ile kullanılabilen bu özellik sayesinde kullanıcı istediği bir gönderiyi planlayarak o günün istediği bir saatinde paylaşım yapabiliyor. Bir günde birden fazla paylaşım yapanlar için önemli bir olay olan içerik zamanlama, aynı gün hatta diğer günler için aynı saatte paylaşımların yapılmasına imkan tanıyor.

    Sayfaya bağlı grup sistemi

    Facebook sayfa sisteminin en çok tercih edilen özellikleri arasında grup sistemi de yer alıyor. Bazı sayfalar sayfa için özel bir grup oluşturarak o grupta kullanıcıların birbirleriyle iletişim kurmasını sağlıyor. Facebook sayfa sistemi ile birlikte faydalı olan grup sistemi, topluluğun bir arada olmasını ve sayfadaki insanların etkileşim kurmasına imkan tanıyor.

    Facebook sayfasına grup ekleyen bir sayfa yöneticisi, o grubu kendine bağlayabilir ve o grupta sayfa adına paylaşım yapabilir. Bu sayfa yöneticileri için önemli bir detay olarak yer alıyor.

    Gelen kutusu sistemi

    Facebook’ta yer alan sayfa sisteminin en çok kullanılan özellikleri arasında yer alan mesajlaşma özelliği, sayfanın diğer kullanıcı ile iletişime geçmesine imkan tanıyor. Kullanıcılar ile iletişime geçmenin kolay bir yolu olan mesajlaşma özelliği ile birlikte sayfanın pek çok avantajı yer alıyor. Sayfa yöneticisi bir kullanıcıya detay ekleyebiliyor, bu detaylar sayesinde kullanıcı ile daha iyi bir iletişim kurabiliyor. Etiket sistemi ile kullanıcı hakkında daha fazla bilgiye sahip olan sayfa sahibi, kullanıcının yaptığı hareketleri inceleyebiliyor.

    Sayfa sisteminin gelen kutusu özelliği ile birlikte kullanıcılara randevu verilebiliyor, ödeme talebi oluşturulabiliyor, çıkartma paylaşabiliyor, ek gönderebiliyor veya daha birçok özellikten yararlanabiliyor.

    Sayfa yöneticisi

    Facebook sayfa sistemi özellikleri arasında yer alan sayfa yöneticisi, kullanıcının birçok sayfasını tek bir alanda gösteriyor. Sayfalar sekmesinde yer alan bu özellik ile birlikte kullanıcının sahip olduğu sayfaların adı, beğeni sayısı, takip sayısı, konusu, bildirim sayısı ve mesaj sayısı bulunuyor. Bu sayede kullanıcı hangi sayfanın ne kadar kullanıcıya sahip olduğu ve hangi sayfanın bildirimlerinin fazla olduğunu tespit edebiliyor, buna göre işlem yapabiliyor. Bu yüzden facebook sayfa beğenisi çok önem arz ediyor.

    Sayfa yöneticisi ile birlikte kullanıcı sayfa davetlerini görebiliyor, beğenilen sayfaları inceleyebiliyor ve yeni sayfalar keşfedebiliyor. Bunun yanı sıra yeni sayfa oluşturarak daha fazla sayfaya sahip olabiliyor.

    Facebook işletme araçları

    Facebook sayfaları için sunulan işletme araçları sayesinde sayfalar ücretsiz olarak bu araçlardan yararlanabiliyor. Bu araçlar arasında ürün satma aracı, randevu veya rezervasyon ekleme aracı ve menü sergileme aracı olarak yer alıyor.

    Sayfa içi arama

    Bir sayfada bir şey ararken o içeriği daha hızlı bulmak için sayfa aramasından yararlanmak gerekiyor. Bir Facebook sayfasının üst kısmında arama simgesi ile beliren bu özelliğe tıklayan kullanıcılar sayfa içi arama yaparak o sayfanın gönderilerine, fotoğraflarına, videolarına ve daha fazla içeriğine ulaşabiliyor.

    Reklam oluşturma

    Facebook sayfa sistemi özellikleri arasında bazı kullanıcıların yararlandığı bir özellik olan reklam ve sponsorluk özelliği, sayfanın daha fazla yükselmesini sağlayabiliyor. Özellikle takipçi ve beğeni gibi hizmetler ile birlikte kullanıldığında etkileşim oranının kat kat artma ihtimali bulunuyor. Kullanıcılar ister bir gönderi paylaşırken ister reklam sistemi ile bu özellikten faydalanabiliyor, istediği şekilde bir reklam oluşturabiliyor. Bu hizmetin ödemesi Facebook Pay ile yapılıyor.

    Bir diğer Facebook konumuz olan Facebook'ta nasıl reklam verilir ? Makalemizi okuyabilirsiniz.

    Son Güncelleme: 27 Ocak 2021

    Önceki

    Tiktok Üzerinden Para Kazanmak

    Sonraki

    İnstagram Takipçi Satın Almak İçin Sebepler

    Yorum Yap
    Haydi! Hizmetimizi yorumla. Bu sayede diğer müşterilere de hizmetimizi anlatmış olup, yardımcı olmuş olursun :)
    Case
    subscibe
    İstanbul’dan bir kişi
    100 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 5 Dakika önce.

    Aydından’dan bir kişi
    1000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 10 Dakika önce.

    İstanbuldan’dan bir kişi
    1000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 2 Dakika önce.

    Bursa’dan bir kişi
    1000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 15 Dakika önce.

    Ankara’dan bir kişi
    2000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 1 Dakika önce.

    Ortaca’dan bir kişi
    250 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 3 Dakika önce.

    Payas’dan bir kişi
    500 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 4 Dakika önce.

    Ordu’dan bir kişi
    5000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 11 Dakika önce.

    Edirne’den bir kişi
    5000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 2 Dakika önce.

    Çanakkale’den bir kişi
    10000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 1 Dakika önce.

    İzmir’den bir kişi
    2000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 3 Dakika önce.

    Denizli’den bir kişi
    2000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 2 Dakika önce.

    Bursa’dan bir kişi
    1000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 10 Dakika önce.

    Artvin’den bir kişi
    10000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 15 Dakika önce.

    Hakkari’den bir kişi
    1000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 2 Dakika önce.

    Aydın’dan bir kişi
    5000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 5 Dakika önce.

    İzmit’den bir kişi
    2000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 15 Dakika önce.

    Kars’dan bir kişi
    5000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 10 Dakika önce.

    Kocaeli’den bir kişi
    1000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 5 Dakika önce.

    Fethiye’den bir kişi
    2000 Adet Türk Takipçi Satın Aldı.

    Yaklaşık 12 Dakika önce.

    Antalya’dan bir kişi
    2000 Adet Türk Beğeni Satın Aldı.

    Yaklaşık 9 Dakika önce.